Tradisional

Piagam Pelanggan

Written by Super User on . Posted in Profil

 

KOMITMEN :

 
"ICU JPM Akan Memberikan Perkhidmatan Yang Cemerlang, Berkualiti Dan Berintegriti Melalui Amalan Urus Tadbir  Yang Terbaik Dengan Berkesan Berasaskan Piagam Pelanggan Seperti Berikut :
 

PERKHIDMATAN TERAS UTAMA

  1. Memberi maklumbalas awal terhadap Laporan Prestasi Pelaksanaan Projek Rancangan Malaysia Lima Tahun (RMLT)kepada Kementerian dalam tempoh tiga (3) hari daripada tarikh permintaan.
  2. Memberi maklum balas kepada permohonan runding cara dalam penilaian outcome program/projek kepada agensi dalam tempoh tiga (3) hari daripada permohonan diterima.
  3. Memberi maklumbalas awal terhadap permohonan khidmat nasihat, rundingan dan sokongan teknikal berkaitan dengan pengurusan Projek Pembangunan dalam tempoh tiga (3) hari selepas menerima permohonan.
  4. Mengemukakan ulasan kepada Memorandum Jemaah Menteri ke Kementerian dalam tempoh sepuluh (10) hari daripada tarikh penerimaan notis.
  5. Memberi keputusan permohonan projek yang dikemukakan melalui eKhas dalam tempoh tiga (3) hari.
  6.  Menjana senarai profil Ketua Isi Rumah (KIR) Miskin/Miskin Tegar daripada eKasih dalam tempoh dua (2) hari selepas              perbincangan dan persetujuan dibuat ke atas jenis dan keperluan maklumat ditepati.
  7. Memberi maklumbalas awal terhadap permohonan/pertanyaan berkaitan projek/program Bumiputera Sabah/Sarawak dalam tempoh tiga (3) hari daripada tarikh permohonan diterima.
  8.  Maklumbalas pertama daripada Call Centre BLESS dalam tempoh  satu (1) hari.
 

PERKHIDMATAN SOKONGAN

  1. Memberi maklumbalas kepada permohonan mengadakan latihan SPP II dalam tempoh tiga (3) hari daripada tarikh                      pemohonan diterima.
  2. Memberi maklumbalas pertama kepada pertanyaan/aduan sistem/rangkaian ICT yang diterima melalui Call Centre ICU JPM     dalam tempoh satu (1) hari.
  3. Memberi maklumbalas pertama kepada Pertanyaan/Aduan Awam dalam tempoh tidak melebihi tiga (3) hari.
 

PEMULIHAN PERKHIDMATAN :

 
Jika Atas Sebab-Sebab Tertentu ICU JPM Tidak Dapat Menunaikan Tanggungjawab Dalam Tempoh Yang Dijanjikan, Kami Akan Dengan Serta Merta Memberi Jaminan Kepada Pihak Pelanggan Untuk Melaksanakannya Dalam Masa Yang Dipersetujui.”
 
 
Nota : Komitmen ini berkuatkuasa mulai 1 Mei 2016 hingga 31 Disember 2018 dan telah melalui proses semakan/gubalan semula pada 31 Mac 2015.
 
 
PIAGAM PELANGGAN BPPBPP
 
  1. Kami berusaha untuk memberi perkhidmatan yang cekap dan mesra
  2. Jika anda tidak membuat janji temu, anda akan berjumpa dengan mana-mana pegawai dalam tempoh 30 minit
  3. Kami berusaha untuk memberi maklumat yang cepat dan tepat bagi mengatasi kemusykilan anda
  4. Surat anda akan dijawab dalam tempoh seminggu dari tarikh surat diterima
  5. Anda akan menerima minit mesyuarat di BPPBPP dalam tempoh satu minggu dari tarikh mesyuarat
  6. Jika atas sebab-sebab tertentu kami tidak dapat menunaikan tanggungjawab dalam tempoh yang dijanjikan seperti di atas, kami akan dengan serta merta memberi jaminan pelanggan berkenaan untuk melaksanakannya dalam masa yang dipersetujui
  7. Membekalkan maklumat tertentu/terperingkat dalam masa yang berpatutan
  8. Mengambil tindakan segera terhadap semua aduan awam dengan membuat siasatan dalam tempoh tidak melebihi 14 hari setelah aduan diterima
Downloadhttp://bigtheme.net/joomla Joomla Templates

Takwim Aktiviti

No event in the calendar
December 2017
Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Lokasi

Lain-Lain

Keratan Akhbar
Keratan Akhbar
Muat Turun e-Buletin
Muat Turun e-Buletin
Muat Turun Dokumen
Muat Turun Dokumen
Play Video
Koleksi Video / Audio
Maklumbalas Pelanggan
Maklum balas Pelanggan

 

 

Bancian

Bagaimana anda menilai Laman Web BPPB

Sangat memuaskan - 50%
Memuaskan - 12.5%
Sederhana - 25%
Tidak memuaskan - 12.5%

JPA  MyGovernment  Mampu  1Malaysia  HRMIS    MSC  SPA

Statistik Pelawat

Hari Ini 5 | Minggu Ini 25 | Bulan Ini 106 | Jumlah 6803